نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا:روزهای سخت برای غول های اسپانیایی

 

قرعه کشی مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا ظهر امروز برگزار شد و مشخص شد که در این مرحله باید بارسلونا با بایرن مونیخ مصاف دهد و رئال مادرید دیگر غول اسپانیایی با گربه سیاه این فصل خود یعنی بوروسیا دورتموند بازی کند.
 
بایرن مونیخ - بارسلونا 
به عقیده بسیاری بارسلونا دیگر آن قدرت مطلق سال های گذشته نیست و حالا تیم های مختلف راه غلبه بر آبی و اناری پوشان و ارائه یک مصاف برابر با آنها را می دانند. بارسا در 4 بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا تنها یک برد 4 - صفر برابر میلان داشته و در نقطه مقابل ضمن دو تساوی رفت و برگشت با پاری سن ژرمن یک بازی را هم 2 - صفر به میلان باخته است. بارسا در همین 4 بازی 5 گل دریافت کرده و این نشان از خط دفاع متزلزل شاگردان ویلانووا دارد ، خط دفاعی که برای بازی با بایرن هم پویول را در اختیار نخواهد داشت و لی به هر حال بارسا همیشه بارسا است و تیمی که ژاوی ، اینی یستا ، ویا ، بوسکتس ، آلبا ، پیکه و .... و در راس همه این نفرات لیونل مسی را در جمع بازیکنان خود دارد ، در هرحالتی می تواند یک قدرت تمام عیار و تیمی مدعی باشد. 

 
در آن سوی میدان بایرن مونیخ در فاصله 6 هفته تا پایان بوندس لیگا توانست با اختلافی فاحش نسبت به دیگر تیم ها قهرمانی خود را مسجل کند و در مرحله قبل هم قهرمان فصل گذشته سری آ و صدرنشین فصل جاری این رقابتها یعنی یوونتوس را با قدرت هرچه تمامتر از پیش رو بردارد و برای همه مدعیان شاخ و شانه بکشد. البته بایرن هم در بازی برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی برابر آرسنال در خانه بسیار متزلزل ظاهر شد و در آلیانس آره نا باخت 2 - صفر را پذیرفت ولی خیلی ها آن بازی را به حساب برد 3 - 1 بایرن در ورزشگاه امیریتس لندن و بی تفاوتی شاگردان هاینکس نسبت به نتیجه بازی می گذارند. به هرحال بسیاری از کارشناسان تیم امسال بایرن را با نفراتی چون نویر، لام ، دانته ، آلابا ، شواین اشتایگر، ریبری ، روبن و مانزوکیچ و هماهنگی موجود تیمی ، یک مدعی جدی قهرمانی می دانند. 
آخرین رویارویی دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا به یک چهارم نهایی فصل 09-2008 برمی گردد که بارسلونا در نیوکمپ با دو گل لیونل مسی و گلهای ساموئل اتوئو و تیری آنری موفق شد بایرن را 4 - صفر شکست دهد و بازی برگشت دو تیم با گل های فرانک ریبری برای بایرن و سیدو کیتا برای بارسا به تساوی 1 - 1 رسید تا در مجموع دو بازی بارسا راهی نیمه نهایی شده و در نهایت هم قهرمان شود.
 
بوروسیا دورتموند - رئال مادرید 
رئال مادرید لیگ قهرمانان این دوره را با شعار رسیدن به دهمین قهرمانی آغاز کرده است ولی عملکرد این تیم با وجود رسیدن به این مرحله تداعی کننده یک روند قهرمانی نبوده است. آنها جدا از صعود به عنوان تیم دوم از مرحله گروهی در مرحله یک هشتم در یک بازی پرحرف و حدیث از بابت داوری برابر منچستریونایتد به پیروزی رسیدند و در مرحله قبل هم با یک برد و یک باخت مقابل تیم نه چندان قدرتمند گالاتاسرای به نیمه نهایی رسیدند. در جمع رئالی ها، کریستیانو رونالدو به عنوان بهترین گلزن این فصل لیگ قهرمانان امید اول خوزه مورینیو است و در کنار او بازیکنانی چون واران، راموس ، آلونسو ، خدیرا ، اوزیل ، مودریچ و .... جزو نفرات شاخص رئال برای بازی های باقی مانده محسوب می شوند. 

 
و اما بوروسیا دورتموند که در مرحله گروهی بالاتر از رئال به مراحل حذفی رسیده بعد از صعود رویایی برابر مالاگا در ثانیه های پایانی بازی تمام امیدهای این فصل خود را در همین رقابتها جستجو می کند. قهرمان فصل گذشته بوندس لیگا در راه دفاع از عنوان قهرمانی خود بدجوری قافیه را چه در لیگ داخلی و چه در جام حذفی این کشور به بایرن مونیخ واگذار کرده و حالا می خواهد بعد از سال 1997 که به عنوان قهرمانی دست یافت برای دومین بار در اروپا خودنمایی کند. دورتموندی ها با هدایت یورگن کلوپ بیشتر به کار تیمی و هماهنگی خود متکی هستند ولی نمی توان از نقش نفراتی چون متس هوملس، ماریو گوتزه، رابرت لواندوفسکی، مارکو رویس ، نوون سوبوتیچ و ... در این تیم بی تفاوت عبور کرد. 
آخرین رویارویی دو تیم به مرحله گروهی رقابتهای همین دوره بر می گردد که در بازی رفت در دورتموند، تیم میزبان با گلهای لواندوفسکی و اشملزر برابر تک گل رونالدو موفق به بردن کهکشانی ها شد و در بازی برگشت در سانتیاگو برنابئو دو تیم به تساوی 2 -2 رضایت دادند. ریوس و آربلوا(گل به خودی) برای دورتموند و په په و اوزیل برای رئال در آن بازی گلزنی کردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 23 فروردين 1392 ا 21:58 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.